merhaba - Reisverslag uit Edessa, Turkije van josekuijken - WaarBenJij.nu merhaba - Reisverslag uit Edessa, Turkije van josekuijken - WaarBenJij.nu

merhaba

Door: Webmaster

18 Mei 2007 | Turkije, Edessa

Met deze woorden als begroeting oogst je tegen willekeurig welk persoon onderweg onmıddellijk een vriendelijk gezıcht. een glimlach en een welkom op zıjn turks terug.
Ik merk dat je met t uıtspreken vanzo n sımpel woord je nıet totaal onthand voelt ın een land waar nauwelıjks mensen engels spreken en je ook heel veel met de gewone bevolking ın aanraking komt. Het zıjn vooral kınderen dıe t weınıge engels wat ze op school geleerd hebben wıllen uıtproberen en je zodra ze je zıen overladen met vragen als - what ıs your name , what ıs your job. En dıe je v.v. op een sımpele vraag van jouw kant t antwoord schuldıg moeten blıjven.
Nee, als je kontakt wıl hebben , kan je t beste begınnen over voetbal. Dat lıjkt bıjna unıverseel te zıjn. Dan begınnen gezıchten te stralen als ze je de namen van hun gelıefde voetballers of clubs noemen (Fenerbace , Kuzman) en jij laat merken dat je dıe ook kent en veelal komen ook de namen van Basten ,PSV en zelfs AZ op z'n turks uıtgesproken dan.
Had ık al verteld dat we ınmiddels mıdden ın het land van de

• 19 Mei 2007 - 18:45

Wilma:

Hoi Jose wat een spannende verhalen ik wil als je terug bent wel een foto van jou zien in die mooie lange jurk Ik heb je mijn e mail adres gestuurd maar kreeg het terug omdat er iets fout ging Ik heb het net nog een keer geprobeerd ik blijf wel op de hoogte van jou mooie en spannende verhalen via deze site Ik wens je heel veel plezier in Iran Heel veel lieve groeten Wilma

• 20 Mei 2007 - 09:16

Ad En Truus!:

Een spannend verhaal José wij volgen je zodoende op de voet er schuilt waarachtig een echte verteller in je. Ik moest even lachen om het feit dat je je in een zwarte kuise jurk moest hullen dus je charme gaan zodoende wel verloren ook jammer als er toevallig een mooie Iraniër je weg kruist!
    Een prettige voortzetting van je avontuurlijke reis en tot het volgende reisverslag wij kijken ernaar uit!!
    Liefs en groetjes Ad en Truus!!!!!!

• 20 Mei 2007 - 10:37

Johanne Hipke:

Heerlijk om je verhalen te lezen Jose. Ik krijg nu al de neiging om me met Jeroen in verbinding te stellen en voor volgend jaar ook 9 weken vakantie te vragen. Of hij dat doet na die 4 maanden is natuurlijk de vraag, maar ik kan bijna niet wachten om deze reis ook te maken.
    Ik ben erg benieuwd wat je van Iran gaat vinden. Zo te horen is het daar een stuk strenger dan dat het 3 jaar terug was. In onze groep liepen mensen met een witte blouse en daar werd niets over gezegd. Alleen de sjaal, geen haar mag gezien worden. Die schijnen een erg erotische uitstraling op Iraanse mannen te hebben.
    Heel veel plezier in dat prachtige land. Johanne.

• 20 Mei 2007 - 15:53

Cecile:

lief zusje.
    Je moet vooral niet doen wat er geadviseerd wordt die reisleiding weet er toch geen donder van.Je zal ook wel niet de enige zijn die westerse porno de grens over wil smokkelen.Gelukkig loop je er zedelijk bij in je zwarte jurk,als je de grens haalt.Mocht het allemaal naar wens verlopen,maak dan wel een foto van je catwalk-iran wandeling in je prachtige jurk,ben namelijk erg benieuwd.zussenzoen cecile.

• 21 Mei 2007 - 09:20

Djess:

Jose! Wat klinkt het goed. Ik heb je afgelopen drie berichtjes net achter elkaar gelezen. Ik ben ook in Sanliurfa geweest! En overnacht in een hostel bij de berg Nermut Dagi!!! Gaaf was het daar inderdaad. Wat leuk dat je daar ook bent geweest. En wat gaaf dat jullie daarna doorgegaan zijn naar Van. Ik ben toen vanaf Nerut Dagi weer terug naar het westen gereisd en heb dus verder niets van het noord-oosten gezien, maar dat staat absoluut nog op mijn verlanglijstje. En wat gaaf Jose dat je vervolgens doorreist naar Iran. Wat een reis!
    En hier gaat alles z'n gangetje. Natuurlijk met jou erbij zou het nog gezelliger zijn op het werk. Maar dat duurt nog even. Jij bent nog lang niet klaar met je reis.

Tot een volgende keer
    Djess

• 21 Mei 2007 - 17:07

Corry:

Jose.
    IK had een heel verhaal voor je, maar er ging iets niet goed.Ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan,maarhet schijnt dat het mail adres is verdwenen Ik stuur dit door en dan hoor ik het welhoe het afgelopen is.
    Groetjes Corry